sobota, 5 maja 2012

Placki ziemniaczane


Przyjazd do rodzinnego miasta wiąże się z inspiracją przez moją babcie ... kiedyś tego nie lubiłem, bo w domu nigdy mi nie pozwalano gotować, lecz teraz się to zmieniło i to ja częstuje babcie PLACKAMI ZIEMNIACZANYMI z młodych ziemniaków.

- kilo ziemniaków
- średnia cebula
- jajo kurze
- mąka przenna
- sól, pieprz
- olej rzepakowy

Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce z drobnych oczkach, musi powstać ziemniaczany mus. Na tej samej grubości oczek ścieramy cebulę. Masę mieszamy z całym jajem i czterema łyżkami mąki. Wszytsko zależy od ziemniaków, młode ziemniaki są bardziej wodniste, więc tej mąki jest trochę więcej. Masę doprawiamy solą i pieprzem. Na patelni rozgrzewamy olej i na dobrze rozgrzanym smażymy placki. Wielkość dowolna, ja lubię małe.
Uwielbiam placki z maślanką lub kefirem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz